Header Ads

add here

add here add here

Αποκάλυψη για την αρχή και το τέλος της αναφοράς που αφορά στην Οικονομική Διαχείριση του Οργανισμού Προσχολικής Αγωγής & Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου Παλλήνης.


















<<Σημαντικό - Παρακαλείται το Ελεγκτικό Συνέδριο όπως καταλογίσει στους υπευθύνους του Δήμου Παλλήνης εκτός των άλλων και όλα τα ποσά που δαπανήθηκαν χωρίς την έγκριση του Παρέδρου όπως αναφέρεται κατωτέρω>>.


H NEWS ΠΑΛΛΗΝΗΣ σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, δημοσιεύει όλη την  παρούσα αναφορά που αφορά στην Οικονομική Διαχείριση του Οργανισμού Προσχολικής Αγωγής & Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου Παλλήνης και τις εγκριθείσες από το Δημοτικό Συμβούλιο της 16 Φεβρουαρίου 2016 του Δήμου Παλλήνης

Οικονομικές Καταστάσεις της χρήσης που έληξε την 31-12-2012 και των αποσυρθέντων από το Δημοτικό Συμβούλιο προς αναμόρφωση Οικονομικών Καταστάσεων των χρήσεων που έληξαν την 31-12-2013 και 31-12-2014 και επαναυποβληθέντων προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο της 19 Απριλίου 2016.

Μαζί με τη 5η ενότητα  τελευταία προς ενημέρωση όλων των πολιτών αλλά και των αρμόδιων φορέων του Δήμου Παλλήνης.

H NEWS ΠΑΛΛΗΝΗΣ παρουσιάζει καταγγελίες με τα παρακάτω χαρακτηριστικά.
 Όταν παραλάβει μια είδηση-καταγγελία, το πρώτο στάδιο έρευνας αφορά το κατά πόσον η καταγγελία είναι παραδεκτή, δηλαδή εάν συντρέχουν και οι τρεις παρακάτω προϋποθέσεις:

Εάν έχει υποβληθεί από πρόσωπο που δικαιούται να υποβάλλει καταγγελία,
Εάν αφορά πρόβλημα κακοδιοίκησης
Εάν το πρόβλημα οφείλεται σε υπηρεσία/νομικό πρόσωπο/επιχείρηση του Δήμου Παλλήνης.

Περιμένουμε να δούμε ποια στάση θα πάρουν οι κ. Δημοτικοί Σύμβουλοι της Δημοτικής Αρχής αλλά και τις Αντιπολίτευσης και βέβαια από τις αρχές που στάλθηκε η αναφορά ,αν στον έλεγχο που θα κάνουν είναι αληθής η παρακάτω αναφορά, να σταλεί στη δικαιοσύνη.

 Αυτή είναι η ανάλυση των ευρημάτων και των ενδεχόμενων αξιόποινων πράξεων της προσχολικής του 2012, 2013 και 2014.  
Και έχει, από όσο ξέρουμε,  αποσταλεί ακόμα στις αρχές, αναφέρουμε ενδεικτικά μερικές από αυτές:

 Κύριο Φλαμπουράρη Αλέξανδρο - Υπουργός Επικρατείας (Αρμόδιος και για το Θεσμό Δράσης "Καθημερινότητα")

Κύριο Χρήστου Κωνσταντίνο  - Γενικός Γραμματέας Καταπολέμησης της Διαφθοράς 

Κύριο Σαρρή Βασίλειο - Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης

Κύριο Θωμαδάκη Σταύρο - Ειδικός Γραμματέας ΣΔΟΕ

Κύριο Αποστολόπουλο Ανδρέα - Διοικητής Οικονομικής Αστυνομίας 

Κύριο Κασσαβέτη Δημοσθένη - Ειδικός Γραμματέας Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης 

Κυρία Παπασπύρου Μαρία - Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης


Κυρία Θεοτοκάτου Ανδρονίκη  - Πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Κύριο Κράκαρη Νικόλαο - Διευθυντή της Διεύθυνσης Εκτάκτων και Ειδικών Ελέγχων της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων

Κυρία Παπαηλιάδου Αντωνία​ -Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, Τμήμα Τοπικής Αυτοδιοίκηση & Νομικών Προσώπων

Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στους Δήμους Ανατολικής Αττικής, Κυρία Νικολέτα Μαρία 

Διευθυντή της Διεύθυνσης Εκτάκτων και Ειδικών Ελέγχων της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων, κύριο Κράκαρη Νικόλαο

Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, Τμήμα Τοπικής Αυτοδιοίκηση & Νομικών Προσώπων, Κυρία Παπαηλιάδου Αντωνία 

Αρχή για Ξέπλυμα Χρήματος


Σημαντικό - Παρακαλείται το Ελεγκτικό Συνέδριο όπως καταλογίσει στους υπευθύνους του Δήμου Παλλήνης εκτός των άλλων και όλα τα ποσά που δαπανήθηκαν χωρίς την έγκριση του Παρέδρου όπως αναφέρεται κατωτέρω



·        Εισαγωγή 
  
Η παρούσα Αναφορά αφορά στην Οικονομική Διαχείριση του Οργανισμού Προσχολικής Αγωγής & Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου Παλλήνης και τις εγκριθείσες από το Δημοτικό Συμβούλιο της 16 Φεβρουαρίου 2016 του Δήμου Παλλήνης Οικονομικές Καταστάσεις της χρήσης που έληξε την 31-12-2012 και των αποσυρθέντων από το Δημοτικό Συμβούλιο προς αναμόρφωση Οικονομικών Καταστάσεων των χρήσεων που έληξαν την 31-12-2013 και 31-12-2014 και επαναυποβληθέντων προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο της 19 Απριλίου 2016.

   
Επωνυμία:                                Οργανισμός Προσχολικής Αγωγής & Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου Παλλήνης
Πλήρης τίτλος:                         Οργανισμός Προσχολικής Αγωγής & Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου Παλλήνης
Διεύθυνση:                               Δημαρχιακό Μέγαρο, Ιθάκης 12, 15344 - Γέρακας
Τηλέφωνο:                               210 66 04 600
Fax:                                          210 66 12 965
email:                                       press@palini.gr
ΑΦΜ και ΔΟΥ:                       Άγνωστο
Αριθμός Μ.Α.Ε.:                     Δεν έχει εφαρμογή
Αριθμός ΓΕΜΗ:                      Δεν έχει εφαρμογή
Αντικείμενο Δραστηριότητας: Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου Δήμου Παλλήνης
Εκπρόσωποι ([*]):                    Διοικητικό Συμβούλιο
Πληρεξούσιοι (*):                    Ν/Α
Πραγματικοί Δικαιούχοι (*):   Ν/Α     

Αρμόδια Όργανα Διοίκησης 
Το Διοικητικό Συμβούλιο, οι αρμόδιοι και υπογράφοντες τις οικονομικές καταστάσεις Λογιστές και οι Νόμιμοι Ελεγκτές του Ν 3693/2008 – Ορκωτοί Ελεγκτές Λογιστές που έλεγξαν αυτές και όποιοι άλλοι διαπιστωθούν από την έρευνα των αρχών ότι έχουν διαπράξει ενδεχόμενες αξιόποινες πράξεις. 


Περιγραφή

Ο Οργανισμός Προσχολικής Αγωγής & Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου Παλλήνης έχει υποχρέωση κατά τη σύνταξη των Οικονομικών Καταστάσεων του να εφαρμόζει το ΠΔ 315/1999 Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο Δήμων και Κοινοτήτων, το οποίο έχουν υποχρέωση να εφαρμόζουν οι Δήμοι, Κοινότητες και τα Δημοτικά και Κοινοτικά Ιδρύματα Νομικά Πρόσωπα βάσει του άρθρου 163 και 236 του Ν 3463/2006.

Οι Νόμιμοι Ελεγκτές του Ν 3693/2008 – Ορκωτοί Ελεγκτές Λογιστές έχουν υποχρέωση να εφαρμόζουμε κατά τους υποχρεωτικούς από νόμο ελέγχους που διενεργούν τα Διεθνή Ελεγκτικά Πρότυπα, τα οποία επιβάλλονται από το άρθρο 24 του Ν 3693/2008 και τα οποία έχουν μεταφραστεί στην Ελληνική γλώσσα από την Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομικών http://www.elte.org.gr/images/files/pdf/005_2012.pdf (επισυνάπτεται ως Σχετικό 1).

Οικονομικές Καταστάσεις 2011

Για τη χρήση 2011 του Οργανισμού Προσχολικής Αγωγής & Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου Παλλήνης έχει υποβληθεί αναφορά στο Ελεγκτικό Συνέδριο, την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής και τη Διεύθυνση Εκτάκτων και Ειδικών Ελέγχων αναφορικά με την εμφάνιση εξαιρετικά υψηλών εξόδων στο Β εξάμηνο 2011 σε σχέση με τις περιόδους 2012, 2013 και 2014 και προσφάτως ξεκίνησε ο αντίστοιχος έλεγχος.

Ως εκ τούτου η παρούσα αναφορά χρήσιμο είναι να ενσωματωθεί στο υλικό των ελεγκτών και είμαστε στη διάθεση τους να υποστηρίξουμε το έργο τους παρέχοντας τυχόν διευκρινίσεις.

Εκπρόθεσμη υποβολή προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο των Οικονομικών Καταστάσεων 2012, 2013 και 2014 με ευθύνη του υπεύθυνου Ταμειακής Διαχείρισης, της Δημαρχιακής Επιτροπής, του Ορκωτού Ελεγκτή και του Δημάρχου
Σύμφωνα με το άρθρο 236 Οικονομική διοίκηση του Ν 3463/2006 ορίζεται για τα Ιδρύματα των Δήμων, όπως είναι ο Οργανισμός Προσχολικής Αγωγής & Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου Παλλήνης, ότι:

«1.   Οι διατάξεις που ισχύουν για τους ∆ήμους και αφορούν τον οργανισμό της εσωτερικής υπηρεσίας, τον προϋπολογισμό, το οικονομικό έτος, τον απολογισμό, την ταμειακή υπηρεσία, τη διαχείριση, τα δάνεια και την περιουσία,εφαρμόζονται και στα ιδρύματα.»

Επίσης το άρθρο 241 Συγχώνευση – Κατάργηση νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου στην παράγραφο 4 ορίζει ότι:

«4. Νομικά πρόσωπα τα οποία μετά την πάροδο διετίας από την έναρξη ισχύος του παρόντος ή δύο έτη μετά τη δημοσίευση της συστατικής τους πράξης δεν έχουν συντάξει προϋπολογισμό και απολογισμό για δύο διαδοχικά οικονομικά έτη, καταργούνται. Η σχετική πράξη κατάργησης εκδίδεται από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας.»

Τέλος, στο άρθρο 163 ορίζονται οι διατάξεις για τους Δήμους όσον αφορά τον απολογισμό και τις οικονομικές καταστάσεις-ισολογισμό ως εξής:

«Άρθρο 163 Απολογισμός - Ισολογισμός Δήμων

1. Έως το τέλος Μαΐου, εκείνος που ενεργεί την τα­μειακή υπηρεσία του Δήμου υποβάλλει δια μέσου του δημάρχου στη δημαρχιακή επιτροπή λογαριασμό της διαχείρισης του οικονομικού έτους που έληξε. Τα στοι­χεία που περιλαμβάνει ο λογαριασμός της διαχείρισης ορίζονται με το προεδρικό διάταγμα της παρ. 2 του άρθρου 175. Ο λογαριασμός υποβάλλεται ενιαίος, ανε­ξάρτητα από τις μεταβολές που έχουν τυχόν γίνει, ως προς τα πρόσωπα εκείνων που ενεργούν την ταμειακή υπηρεσία.

2. Μέσα σε δύο (2) μήνες αφότου παρέλαβε τα ανωτέρω στοιχεία, η δημαρχιακή επιτροπή τα προελέγχει και, το αργότερο πέντε (5) ημέρες μετά τη λήξη του διμήνου, υποβάλλει τον απολογισμό και, προκειμένου για Δήμους που εφαρμόζουν το κλαδικό λογιστικό σχέδιο Δήμων και Κοινοτήτων, τον ισολογισμό και τα αποτελέσματα χρήσεως, μαζί με έκθεσή της στο δημοτικό συμβούλιο.

3. Ο ισολογισμός και τα αποτελέσματα χρήσεως, πριν την υποβολή τους στο δημοτικό συμβούλιο, ελέγχονται από έναν ορκωτό ελεγκτή - λογιστή.
Οι Δήμοι που εφαρμόζουν το κλαδικό λογιστικό σχέδιο υποχρεούνται, για τον έλεγχο των οικονομικών κατα­στάσεων κάθε οικονομικού έτους, να ορίζουν τον ορ­κωτό ελεγκτή - λογιστή και τον αναπληρωτή του μέχρι το τέλος Οκτωβρίου του έτους αυτού.
Ο ορκωτός ελεγκτής - λογιστής, για τον έλεγχο των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων (ισολογισμού, λο­γαριασμού αποτελεσμάτων χρήσεως, πίνακα διαθέσε­ως αποτελεσμάτων και προσαρτήματος) του Δήμου, εφαρμόζει τις αρχές και τους κανόνες ελεγκτικής που ακολουθεί το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών - Λογιστών, οι οποίες συμφωνούν με τις βασικές αρχές των διεθνών ελεγκτικών προτύπων. Στο χορηγούμενο πιστοποιητικό ελέγχου του, ο ορκωτός ελεγκτής - λογιστής αναφέ­ρει εάν ο Δήμος εφάρμοσε ορθά το κλαδικό λογιστικό σχέδιο Δήμων και Κοινοτήτων και εάν τηρήθηκαν οι διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα και των αντίστοιχων κανονιστικών ρυθμίσεων οι οποίες αφορούν το οικονομικό, λογιστικό και διαχειριστικό σύστημα των Δήμων. Περιλαμβάνει επίσης και όλες τις παρατηρήσεις που αφορούν σε σημαντικές ανεπάρκειες που έχουν ουσιώδη επίδραση στην ακρίβεια ή ορθότητα κονδυλίων του ισολογισμού ή των αποτελεσμάτων χρήσεως.
Εκτός από το πιστοποιητικό ελέγχου, ο ορκωτός ελε­γκτής -λογιστής υποχρεούται να καταρτίζει και έκθεση ελέγχου, στην οποία θα περιλαμβάνει τα όσα προέκυψαν από τον έλεγχό του, παραθέτοντας, επιπροσθέτως και τις αναγκαίες υποδείξεις του για κάθε θέμα. Η έκθεση ελέγχου υποβάλλεται από τον ορκωτό ελεγκτή - λογι­στή στο δημοτικό συμβούλιο και στον Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας.

4. Το συμβούλιο μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών αφότου παρέλαβε τον απολογισμό ή και τον ισολογισμό και τα αποτελέσματα χρήσεως και την έκθεση της δημαρχιακής επιτροπής αποφασίζει με πράξη του για την έγκριση του απολογισμού ή και του ισολογισμού και διατυπώνει τις παρατηρήσεις του σχετικά με αυτόν, σε ειδική για αυτόν το σκοπό συνεδρίαση, στην οποία παρίσταται και ο διευθυντής των οικονομικών υπηρεσιών του Δήμου.
Στους Δήμους που εφαρμόζουν κλαδικό λογιστικό σχέδιο, στην ανωτέρω ειδική συνεδρίαση καλείται και παρίσταται και ο ορκωτός ελεγκτής - λογιστής ή ο αναπληρωτής του, ο οποίος συνέταξε το πιστοποιητικό ελέγχου. Η απουσία του ορκωτού ελεγκτή - λογιστή ή του αναπληρωτή του δεν επηρεάζει τη λήψη απόφα­σης του συμβουλίου, υπό τον όρο ότι αποδεικνύεται η εμπρόθεσμη πρόσκλησή του στην ειδική συνεδρίαση.
Ο δήμαρχος με έγγραφό του κοινοποιεί την απουσία του ορκωτού ελεγκτή - λογιστή από τη συνεδρίαση στο Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών, το συμβούλιο δε, έχει δικαίωμα να αποκλείσει τον ορκωτό ελεγκτή - λογιστή που δεν προσήλθε, από επόμενο έλεγχο στο Δήμο.

5. Ο απολογισμός ή και ο ισολογισμός με το πιστοποιητικό και την έκθεση ελέγχου του ορκωτού ελεγκτή - λογιστή, μαζί με όλα τα δικαιολογητικά που ορίζονται στο άρθρο 24 του Ν. 3202/2003 (ΦΕΚ 284 Α΄), όπως ισχύει, υποβάλλονται για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, μέσα σε έναν (1) μήνα αφότου εκδόθηκε η πράξη του δημοτικού συμβουλίου που προβλέπει η προηγούμενη παράγραφος και η υποβολή του ανακοινώνεται στον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας.
Σε περίπτωση μη υποβολής του απολογισμού ή και του ισολογισμού στο Ελεγκτικό Συνέδριο, επιβάλλονται σε βάρος των υπαιτίων οι κυρώσεις του άρθρου 26 του Π.Δ. 774/1980 και παράλληλα διενεργείται έκτακτος γενικευμένος έλεγχος στη διαχείριση του Δήμου, μετά από απόφαση του Προέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που εκδίδεται είτε αυτεπάγγελτα είτε μετά από αίτηση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας.

6. Συνοπτική κατάσταση του απολογισμού ή και ο ισολογισμός μετά των αποτελεσμάτων χρήσεως και του πιστοποιητικού ελέγχου του ορκωτού ελεγκτή - λογιστή δημοσιεύονται, μετά την έγκρισή τους από το δημοτικό συμβούλιο, σε μία (1) τουλάχιστον ημερήσια ή εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα ή, εάν τέτοια δεν υπάρχει, σε εφημερίδα η οποία εκδίδεται στα όρια του νομού που εδρεύει ο Δήμος.
Με το προεδρικό διάταγμα της παρ. 2 του άρθρου 175, καθορίζονται τα προς δημοσίευση στοιχεία του απολογισμού.

7. Οι Δήμοι, οι οποίοι δεν υποχρεούνται κατά το νόμο στην εφαρμογή του κλαδικού λογιστικού σχεδίου, συ­ντάσσουν στη λήξη κάθε οικονομικού έτους οικονομική κατάσταση, στην οποία εμφανίζονται οι απαιτήσεις και υποχρεώσεις τους. Με το προεδρικό διάταγμα της παρ. 2 του άρθρου 175, καθορίζονται τα στοιχεία της οικο­νομικής κατάστασης αυτής.
Σύνοψη της οικονομικής κατάστασης δημοσιεύεται μαζί με τον απολογισμό, σύμφωνα με τη διαδικασία της παραγράφου 6 του άρθρου αυτού.
Οι Δήμοι που εφαρμόζουν προαιρετικά το κλαδικό λογιστικό σχέδιο Δήμων και Κοινοτήτων σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 315/1999 (ΦΕΚ 302 Α΄) δεν υποχρεούνται στη σύνταξη της οικονομικής κατάστασης της παρούσας παραγράφου.»
 Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι έχει παραβιαστεί η Ελληνική Νομοθεσία ως εξής:
Έτος : 2012,2013 & 2014
Σχόλια
Υποχρέωση ορισμού Ορκωτού Ελεγκτή βάσει του Ν 3463/2006 άρθρο 163 παρ. 3
Έπρεπε να είχε γίνει στις
31/10/2012 , 31/10/2013 & 31/10/2014

Κατά παράβαση της Ελληνικής Νομοθεσίας έγινε στις
16/6/2015,16/6/2015 & 16/6/2015
Βλέπετε   Σχετικό 2 Ανάθεση Ελέγχου
Υποχρέωση υποβολής Λογαριασμού Διαχείρισης από τον Υπεύθυνος Ταμειακής Διαχείρισης του Δήμου προς την Δημαρχικαή Επιτροπή διαμέσου του Δημάρχου βάσει του Ν 3463/2006 άρθρο 163 παρ. 3
Έπρεπε να είχε γίνει στις
31/5/2013, 31/5/2013 & 31/5/2013

Κατά παράβαση της Ελληνικής Νομοθεσίας έγινε στις
Άγνωστο πότε έγινε
Άγνωστο πότε έγινε
Άγνωστο πότε έγινε
Υποχρέωση προελέγχου από τη Δημαρχιακή Επιτροπή και υποβολής τους στο Δημοτικό Συμβούλιο προς έλεγχο βάσει του Ν 3463/2006 άρθρο 163 παρ. 2
Έπρεπε να είχε γίνει στις
5/8/2013, 5/8/2014 & 5/8/2015

Κατά παράβαση της Ελληνικής Νομοθεσίας έγινε στις
Πρακτικό
της 27ης /17-12-2015 του ΔΣ του Οργανισμού

Προσχολικής
Πρακτικό
της 3ης /23-02-2016 του ΔΣ του Οργανισμού

Προσχολικής
Πρακτικό
της 29ης /17-12-2015 του ΔΣ του Οργανισμού

Προσχολικής
Βλέπε
Σχετικό 2-1 για το 2014
Σχετικό 2-2 για το 2013
Σχετικό 2-3 για το 2012
Σχόλια:
Γεννά πολύ σοβαρά ερωτηματικά πως γίνεται να εγκρίθηκε πρώτα ο Ισολογισμός 2014 και μετά του 2013 και γιατί δεν έγινε αντιληπτό το λάθος από το Δήμαρχο, τους Λογιστές και τους Ορκωτούς?  Όπως γνωρίζουν όλοι δεν μπορεί να εγκριθεί μια χρήση εάν δεν έχει εγκριθεί η προηγούμενη της
Ημερομηνία υπογραφής των Οικονομικών Καταστάσεων από τη Διοίκηση του Ιδρύματος δεν μπορεί να είναι προγενέστερη του Πρακτικού της αρμόδιας Δημαρχιακής Επιτροπής
Έπρεπε να είχε γίνει στις

17/12/2015, 23/2/2016 & 17/12/2015

Κατά παράβαση της Ελληνικής Νομοθεσίας έγινε στις
30/4/2014 , 10/8/2014 & 5/6/2014
Βλέπε
Σχετικό 3-1 για το 2012
Σχετικό 3-2 για το 2013
Σχετικό 3-3 για το 2014
Σχόλια:
Η Διοίκηση έχει υπογράψει τις Οικονομικές Καταστάσεις 2014 με ημερομηνία 5-6-2014, δηλαδή πριν καν λήξει η χρήση και πριν καν εγκριθούν οι καταστάσεις του 2013 και κανείς δεν το πρόσεξε (Υπογράφοντες, Λογιστές ή Ορκωτοί Ελεγκτές).
Ημερομηνία υπογραφής των Εκθέσεων Ελέγχου από τους Ορκωτούς Ελεγκτές
Έπρεπε να είχε γίνει στις
5/8/2013, 5/8/2014 & 5/8/2015

Κατά παράβαση της Ελληνικής Νομοθεσίας έγινε στις
12/6/2015, 12/8/2015& 12/9/2015
Βλέπε
Σχετικό 3-1 για το 2012
Σχετικό 3-2 για το 2013
Σχετικό 3-3 για το 2014
Σχόλια:
Ο Ορκωτός Ελεγκτής υπέγραψε την Έκθεση του για το 2012 τέσσερεις μέρες πριν του γίνει η ανάθεση στις 16-6-2015!
Απόκλιση ημερομηνίας υπογραφής από τη Διοίκηση, της ημερομηνίας έκδοσης της Έκθεσης των Ορκωτών και της υποβολής προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο

Υπογραφή από Διοίκηση
30/4/2014 ,10/8/2014 & 5/6/2014
Βλέπε
Σχετικό 3-1 για το 2012
Σχετικό 3-2 για το 2013
Σχετικό 3-3 για το 2014

Υπογραφή από Ορκωτούς
12/6/2015 ,12/8/2015 & 12/9/2015
Βλέπε
Σχετικό 3-1 για το 2012
Σχετικό 3-2 για το 2013
Σχετικό 3-3 για το 2014

Έγκριση από Δημοτικό Συμβούλιο
16/2/2016, 19/4/2016 & 19/4/2016
Βλέπε
Σχετικό 4-1 για το 2013 και 2014
Σχετικό 4-2 για το 2012
Σχόλια:
Από τα ανωτέρω προκύπτουν σοβαρές ευθύνες είτε της Διοίκησης αν καθυστέρησε να δώσεις τις Οικονομικές Καταστάσεις στον Ελεγκτή προς έλεγχο, είτε του ελεγκτή αν καθυστέρησε να ολοκληρώσει το έργο του είτε του Δημάρχου αν καθυστέρησε να φέρει προς έγκριση τις Οικονομικές Καταστάσεις
Υποχρέωση έγκρισης από το Δημοτικό Συμβούλιο σε ιδιαίτερη συνεδρίαση βάσει του Ν 3463/2006 άρθρο 163 παρ. 4
Έπρεπε να είχε γίνει στις
5/10/2013, 5/10/2014 & 5/10/2015

Κατά παράβαση της Ελληνικής Νομοθεσίας έγινε στις
16/2/2016, 19/4/2016 & 19/4/2016
Βλέπε
Σχετικό 4-1 για το 2013 και 2014
Σχετικό 4-2 για το 2012
Υποχρέωση πρόσκλησης των Ορκωτών ελεγκτών από το Δήμαρχο και υποχρέωση παράστασης αυτών στη συνεδρίαση και αν αυτοί απουσιάσουν τότε ο δήμαρχος οφείλει με έγγραφό του που κοινοποιεί την απουσία του ορκωτού ελεγκτή - λογιστή από τη συνεδρίαση στο Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών και το συμβούλιο έχει δικαίωμα να αποκλείσει τον ορκωτό ελεγκτή - λογιστή που δεν προσήλθε, από επόμενο έλεγχο στο Δήμο βάσει του Ν 3463/2006 άρθρο 163 παρ. 4
Έπρεπε να είχε γίνει στις
5/10/2013, 5/10/2014 & 5/10/2015

 Κατά παράβαση της Ελληνικής Νομοθεσίας έγινε στις
Σχόλιο 1
Προσήλθαν στις 19-4-2016
Προσήλθαν στις 19-4-2016
Σχόλιο 1 = Δεν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία ότι ενημερώθηκαν εγκαίρως οι ορκωτοί με αποτέλεσμα να μην προσέλθουν παρότι προσκλήθηκαν από τη Μείζονα Αντιπολίτευση με ιδιαίτερα έντονα μηνύματα σχετικά με την ανάγκη αναμόρφωσης των Οικονομικών Καταστάσεων και των Εκθέσεων Ελέγχου λόγω σοβαρών παραβιάσεων της Ελληνικής Νομοθεσίας
Δεδομένου ότι ο Οργανισμός δεν είχε συντάξει απολογισμό και απολογιστικές οικονομικές καταστάσεις (Ισολογισμό, Κατάσταση Αποτελεσμάτων, Πίνακα Διάθεσης και Προσάρτημα) για το 2012, 2013 και 2014 ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας όφειλε να είχε προβεί σε ενέργειες προς κατάργηση του Νομικού Προσώπου με ευθύνη του Δημάρχου λόγω παραλείψεων του και με σκοπό την άσκηση των μέσων πίεσης ώστε οι Δήμοι και τα Ιδρύματα αυτών να ελέγχονται έγκαιρα και τυχόν παραβιάσεις να προλαμβάνονται αποτελεσματικά.
Είναι μάλιστα συχνή τακτική όσων έχουν διαπράξει σοβαρά αδικήματα ιδίως Κατάχρησης Δημοσίου Χρήματος να αποφεύγουν ή καθυστερούν τους ελέγχους που ορίζει η Ελληνική Νομοθεσία προκειμένου να μην εντοπίζονται οι έκνομες πράξεις ή αυτές να παραγράφονται.
Επιπλέον, όμως τίθεται και θέμα παραβίασης του νόμου από τον Ορκωτό ο οποίος εξ όσων γνωρίζουμε έλαβε τα ακόλουθα μηνύματα από τον Επικεφαλή της Μείζονος Αντιπολίτευσης προκειμένου να παραστεί στη συνεδρίαση (κοινοποιήθηκε στον Πρόεδρο της Ελεγκτικής Εταιρείας, στο Δήμο Παλλήνης και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση) αλλά ούτε η Ορκωτός κυρία Λικιαρδοπούλου, ούτε ο Αναπληρωματικός της ούτε ο Πρόεδρος της Ελεγκτικής Εταιρείας παρέστησαν ως όφειλαν στη Συνεδρίαση:


«Μήνυμα πρώτο
---------- Προωθημένο μήνυμα ----------
Από: Παναγιώτης N. Μερτύρης <pmertiris@gmail.com>
Ημερομηνία: 14 Φεβρουαρίου 2016 - 11:14 μ.μ.
Θέμα: Fwd: Δήμος Παλλήνης - Προσχολική ΕΠΕΙΓΟΝ
Προς: npl@hlb.gr
Αξιότιμη κυρία Λικαρδοπούλου,
Σε συνέχεια της με αριθμό πρωτοκόλλου 3/2016 πρόσκλησης του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Παλλήνης προς τα μέλη αυτού σχετικά με τα θέματα εκτός των άλλων της έγκρισης των Οικονομικών Καταστάσεων του Οργανισμού Προσχολικής Αγωγής & Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου για τις χρήσεις 2012, 2013 και 2014 τις οποίες έχετε ελέγξει, σας παρακαλούμε στα πλαίσια των υποχρεώσεων σας βάσει της παραγράφου 4 του άρθρου 163 του Ν 3463/2006, όπως μαζί με εσάς παραστούν και όλα τα μέλη της ελεγκτικής ομάδας των ελέγχων και όπως έχετε μαζί σας όλα τα Φύλλα Εργασίας και έγγραφα των ελέγχων από τα οποία θα χρειαστούμε κατά τη στιγμή της συζήτησης της 16 Φεβρουαρίου 2016,  πληροφορίες, στοιχεία και ενδεχομένως και αντίγραφα.
Θα προτείναμε να έχετε επισκοπήσει προσεκτικά την εργασία που έχετε πραγματοποιήσει, εποπτεύσατε και υπογράψατε,  καθώς όλες οι ερωτήσεις μας θα απευθυνθούν σε εσάς και μόνον εσάς και αναμένουμε όλες οι απαντήσεις να ληφθούν από εσάς και μόνον εσάς , ως αρμόδια ελέγκτρια και όχι από τρίτους.  Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να τονίσουμε ότι μη εγκεκριμένο προσωπικό από τα μητρώα της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων δεν θα γίνει δεκτό να παραστούν ή συμμετάσχουν, παρά μόνο ως πολίτες στα καθίσματα θέσεις παρακολούθησης των δημοτών.
Θεωρούμε ότι λόγω της σοβαρότητας των ευρημάτων και των μετέπειτα ενεργειών μας βάσει όσων θα κατατεθούν και στη Συνεδρίαση της 16 Φεβρουαρίου 2016 δεν πρέπει να υπάρξει απουσία σας ή μη επαρκείς απαντήσεις επί των θεμάτων που θα θέσουμε και για το λόγο αυτό είναι πολύ σημαντική η προετοιμασία σας και σε καμία περίπτωση η αναβολή της διαδικασίας.
Με εκτίμηση
επικεφαλής Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Παλλήνης
Παναγιώτης Μερτύρης

Μήνυμα δεύτερο
---------- Προωθημένο μήνυμα ----------
Από: Niki Likardopoulou <npl@hlb.gr>
Ημερομηνία: 15 Φεβρουαρίου 2016 - 10:12 μ.μ.
Θέμα: Re: Δήμος Παλλήνης - Προσχολική ΕΠΕΙΓΟΝ
Προς: "\"Παναγιώτης N. Μερτύρης\"" <pmertiris@gmail.com>

Αξιότιμε κύριε Μερτύρη,
Σε απάντηση του e-mail που εστάλη από εσάς την 14 -02-2016 και ώρα 11.14 μμ και του οποίου  έλαβα γνώση  σήμερα  λόγω των  εκτός Αθηνών ανειλημμένων υποχρεώσεων μου,  επιθυμώ να σας πληροφορήσω  για τα ακόλουθα.

Δεν έχω  λάβει τη πρόσκληση του Προέδρου  του Δημοτικού Συμβουλίου για τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με την έγκριση των Οικονομικών Καταστάσεων του οργανισμού Προσχολικής Αγωγής & Κοινωνικής Μέριμνας του  Δήμου για τις χρήσεις 2012, 2013 και 2014, και εκφράζω τη λύπη μου που δεν είναι δυνατόν να παραστώ στην εν λόγω συνεδρίαση και να δώσω τις απαιτούμενες διευκρινήσεις και απαντήσεις που αφορούν τις σχετικές εκθέσεις ελέγχου που έχουμε εκδώσει, λόγω των εκτός Αθηνών ανειλημμένων υποχρεώσεων μου, όπως  προανέφερα.

Επίσης θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι, οι κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας και η ισχύουσα νομοθεσία δεν μου επιτρέπουν να  εκχωρήσω οποιοδήποτε έγγραφο ή στοιχείο του Οργανισμού Προσχολικής Αγωγής & Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου, πριν την ρητή εξουσιοδότηση μου από τον φορέα αυτόν. Τα στοιχεία όμως αυτά καταλαβαίνω ότι μπορείτε να τα ζητήσετε και αντλήσετε από τις σχετικές υπηρεσίες του Οργανισμού, στις οποίες θεωρώ ότι έχετε ελεύθερη και απεριόριστη πρόσβαση εκ της ιδιότητάς σας.
Διατελώ φυσικά στη διάθεση σας να δώσω απαντήσεις και διευκρινήσεις  εγγράφως σε οποιαδήποτε ερώτηση μου υποβάλετε και αφορά τις εκθέσεις ελέγχου που έχω υπογράψει.

Με εκτίμηση
Λικαρδοπούλου Κλεονίκη
Niki Likardopoulou
Partner
Mobile: +30 697 22 46 233
E-mail: npl@hlb.gr

HLB Hellas SA
Certified & Registered Auditors
184 A, Kifissias Avenue, Halandri GR-152 31, Greece
Tel: +30 210 67 72 981
Fax: +30 210 67 72 982
Website: www.hlb.gr

Inspired Around the World

HLB Hellas SA, is a member of HLB International. A world-wide network of independent accounting firms and business advisers HLB Hellas SA is a Société Anonyme, registered in Greece (Reg. No. 119204701000).  

The information contained in this communication is confidential and may be legally privileged. It is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed and others authorised to receive it. If you are not the intended recipient, please notify the sender immediately and you are hereby notified that any disclosures, copying, distribution or taking of any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited and may be unlawful. HLB Hellas SA is neither liable for the proper and complete transmission of the information contained in this communication nor for any delay in its receipt.  Any views or opinions expressed are those of the author and may not necessarily reflect those of HLB Hellas SA. All email that is sent from/to HLB Hellas SA is scanned for the presence of computer viruses, security issues and inappropriate content. However, it is the recipient's responsibility to check any attachments for viruses before use.

Please consider the environment before printing.


Μήνυμα τρίτο
---------- Προωθημένο μήνυμα ----------
Από: Παναγιώτης N. Μερτύρης <pmertiris@gmail.com>
Ημερομηνία: 15 Φεβρουαρίου 2016 - 10:44 μ.μ.
Θέμα: Re: Δήμος Παλλήνης - Προσχολική ΕΠΕΙΓΟΝ
Προς: Niki Likardopoulou <npl@hlb.gr>
Κοιν: jgm@hlb.gr

Αξιότιμη κυρία Λικαρδοπούλου,

Σας ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σας.
Ωστόσο, οφείλω να σας θυμίσω τις διατάξεις του Νόμου 3463/2006 άρθρο 163 παρ 4 σύμφωνα με το οποίο σε περίπτωση που δεν μπορείτε εσείς οφείλει να παρευρεθεί ο αναπληρωτής σας.
Επίσης, γνωρίζουμε πολύ καλά το Ν 3693/2008 με τον οποίο επιβάλλονται τα ΔΕΠ αλλά τα στοιχεία τα οποία θα ζητήσουμε μπορεί να μας δοθούν και ως πληροφορίες τις οποίες έχετε πλήρη υποχρέωση να μας δώσετε κατά τη συνεδρίαση καθώς και την ρητή σας δήλωση στο τέλος όλων των αναλυτικών σας Εκθέσεων σύμφωνα με τις οποίες λέτε ότι είσαστε πρόθυμοι να μας δώσετε κάθε πληροφορία ή διευκρίνιση. 
Ελπίζουμε να μην έχει αλλάξει κάτι και αλλάξατε στάση.
Όμως το πιο σημαντικό είναι ότι τα στοιχεία που θα σας θέσουμε είναι τόσο σοβαρά που είναι σφόδρα πιθανό ότι απαιτείται η ανάκληση όλων των Εκθέσεων σας και των Οικονομικών Καταστάσεων και προτιμότερο είναι να μην βρεθείτε προ εκπλήξεων.
Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι οφείλεται να παρευρεθείτε.

Με εκτίμηση
Επικεφαλής Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Παλλήνης

Παναγιώτης Μερτύρης»


Άρα από τα ανωτέρω συνάγεται ότι η Ορκωτή Ελέγκτρια φέρεται να μην κλήθηκε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου κατά παράβαση του νόμου.  Ωστόσο, παρότι κλήθηκε από τον επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευση, δεν παραβρέθηκε ούτε αυτή αλλά ούτε και ο αναπληρωτής της άρα τίθεται θέμα παραβίασης του νόμου από τη πλευρά του Ορκωτού.

Λόγω των ανωτέρω ο Δήμαρχος όφειλε με έγγραφό του να κοινοποιήσει την απουσία του ορκωτού ελεγκτή - λογιστή από τη συνεδρίαση στο Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών, το συμβούλιο δε, είχε δικαίωμα να αποκλείσει τον ορκωτό ελεγκτή - λογιστή που δεν προσήλθε, από επόμενο έλεγχο στο Δήμο.


Σύνοψη Ενδεχόμενων Αξιόποινων πράξεων
Από την πλευρά της Διοίκησης του Οργανισμού (Δήμαρχος, Δημαρχιακή Επιτροπή και Υπεύθυνος Ταμειακής Διαχείρισης)
Κατά παράβαση του Νόμου
1.       εκπρόθεσμος ορισμός του Ορκωτού Ελεγκτή
2.       εκπρόθεσμος προέλεγχος από τη Δημαρχιακή Επιτροπή και υποβολή προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο
3.       υπογραφή και έγκριση των Οικονομικών Καταστάσεων από τον Πρόεδρο του ΔΣ, τον Λογιστή προτού αυτές εγκριθούν από τη Δημαρχιακή Επιτροπή
4.       μη πρόσκληση του Ορκωτού Ελεγκτή να παρευρεθεί στη συνεδρίαση έγκρισης των Οικονομικών Καταστάσεων 2012
Από την πλευρά του Ορκωτού Ελεγκτή
Κατά παράβαση του Νόμου
1.       Έκδοση Έκθεσης Ελέγχου προτού του ανατεθεί το έργο του Ελέγχου για τη χρήση 2012
2.        Εκπρόθεσμη ολοκλήρωση του ελέγχου αρκετούς μήνες μετά την υπογραφή των Οικονομικών Καταστάσεων από τη Διοίκηση του Οργανισμού
3.       Μη παράσταση του Ορκωτού Ελεγκτή στη συνεδρίαση έγκρισης των Οικονομικών Καταστάσεων του 2012 παρότι προσκλήθηκε από την Αντιπολίτευση του Δήμου

Ενδεχόμενες Αξιόποινες Πράξεις με βάση τα ευρήματα της Έκθεσης του Ορκωτού Ελεγκτή για τις χρήσεις 2012, 2013 και 2014
Από την ανάγνωση των Εκθέσεων Ελέγχου του Ορκωτού για τη χρήση 2012, 2013 και 2014 διαπιστώνεται ενδεχόμενη τέλεση αξιόποινων πράξεων, οι οποίες αναλύονται στο Σχετικό 6.

Σύνοψη Ενδεχόμενων Αξιόποινων πράξεων
Από την πλευρά της Διοίκησης του Οργανισμού (Δήμαρχος, Δημαρχιακή Επιτροπή και Υπεύθυνος Ταμειακής Διαχείρισης)
Κατά παράβαση του Νόμου
a.       Ανάθεση δαπανών χωρίς την τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών
b.       Ελλιπή τήρηση των λογιστικών βιβλίων και μη σύννομη σύνταξη των Οικονομικών Καταστάσεων (ΠΔ 315/1999 Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο Δήμων και Κοινοτήτων)
c.       Ελλιπή τήρηση των βιβλίων με αδιευκρίνιστους λογαριασμούς απαιτήσεων και ατακτοποίητους τραπεζικούς λογαριασμούς
d.       Ελλιπή τήρηση των βιβλίων με ασυμφωνίες των αναλυτικών και περιληπτικών λογαριασμών απαιτήσεων και υποχρεώσεων
e.       Ενδεχόμενη διενέργεια προσλήψεων εκτάκτου προσωπικού χωρίς την τήρηση των διαδικασιών ΑΣΕΠ
f.        Πληρωμή προστίμων με Δημόσιο Χρήμα του Δήμου για παραλείψεις τρίτων
g.       Σημαντική καθυστέρηση στην έκδοση και καταχώρηση από την Οικονομική Διαχείριση των παραστατικών εισπράξεων και πληρωμών
h.       Μη βεβαίωση των απαιτήσεων του Νομικού Προσώπου,
i.        Διενέργεια πληρωμών στην τράπεζα, χωρίς την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου
j.        Διενέργεια κινήσεων ΠΟΕ χωρίς να ενημερώνεται η Γενική Λογιστική


Ακυρότητα των Οικονομικών Καταστάσεων για τις χρήσεις 2012, 2013 και 2014 λόγω μη σύνταξης προσαρτήματος
Οι Οικονομικές Καταστάσεις των Δήμων και των Ιδρυμάτων τους βάσει του ΠΔ 315/1999 κεφάλαιο 4.1.501 Οικονομικές Καταστάσεις περιλαμβάνουν:
 1)      Την Κατάσταση Ισολογισμού Τέλους
2)      Την Κατάσταση Αποτελεσμάτων Χρήσεως
3)      Τον Πίνακα Διάθεσης Αποτελεσμάτων
4)      Την Κατάσταση Γενικής Εκμετάλλευσης και
5)      Το Προσάρτημα χρήσης

Ωστόσο, οι προς έγκριση Οικονομικές Καταστάσεις δεν περιλαμβάνουν το Προσάρτημα χρήσης και ως εκ τούτου δεν αποτελούν έγκυρες οικονομικές καταστάσεις με βάση το ΠΔ 315/1999.  Το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό καθώς καθιστά λόγω της έλλειψης αυτής μη έγκυρες τις Οικονομικές Καταστάσεις που έχουν συνταχθεί και νομικά ο Οργανισμός δεν έχει εγκεκριμένες οικονομικές καταστάσεις για το 2012, 2013 και 2014 και η Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου πρέπει να θεωρηθεί άκυρη. 
Επιπλέον, ο Ορκωτός δεν αναφέρει το παραμικρό ενώ όφειλε ο Ελεγκτής να εκφράσει επιφύλαξη για το θέμα αυτό το οποίο είναι τόσο σοβαρό που πιθανόν να επέβαλλε μορφή Έκθεσης με Άρνηση Γνώμης περί της εύλογης παρουσίασης, κάτι το οποίο δεν αναφέρεται πουθενά, τουναντίον ο Ελεγκτής καταλήγει μάλιστα σε σύμφωνη γνώμη.
Βάσει του άρθρου 241 Συγχώνευση – Κατάργηση νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου το οποίο ορίζει στην παράγραφο 4 ορίζεται ότι «4. Νομικά πρόσωπα τα οποία μετά την πάροδο διετίας από την έναρξη ισχύος του παρόντος ή δύο έτη μετά τη δημοσίευση της συστατικής τους πράξης δεν έχουν συντάξει προϋπολογισμό και απολογισμό για δύο διαδοχικά οικονομικά έτη, καταργούνται. Η σχετική πράξη κατάργησης εκδίδεται από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας.» και στο βαθμό που επιβεβαιωθεί το ανωτέρω τίθεται ακόμα και θέμα κατάργησης του ΝΠΔΔ.

Ευθύνες Ελεγκτή

·         Στις Εκθέσεις Ελέγχου του Ορκωτού Ελεγκτή για τις χρήσεις 2012, 2013 και 2014 δεν αναφέρεται πουθενά το γεγονός περιορισμού του ελέγχου του από το γεγονός ότι με τον εκπρόθεσμο ορισμό του ο Ελεγκτής είναι πιθανό ότι δεν μπόρεσε να εκτελέσει όλες τις ελεγκτικές εργασίες που είχε υποχρέωση από τα Διεθνή Ελεγκτικά Πρότυπα όπως ενδεικτικά η απογραφή του φυσικού υπολοίπου του ταμείου, των διαδικασιών εσόδων και εξόδων που ήταν σε εφαρμογή κατά την υπό έλεγχο χρήση κλπ. 
·         Επιπλέον, η Έκθεση του Ελεγκτή δεν αναφέρει πουθενά το θέμα της παραβίασης των νόμων και της δυνάμενης κατάργησης του Οργανισμού με βάση την παρ. 4 του άρθρου 241 του Ν 3463/2006
·         Παρότι στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ζητήθηκε να παραδώσει ο Ελεγκτής το αντίγραφο της Επιστολής που έστειλε προς τη Διοίκηση με τις αδυναμίες του συστήματος εσωτερικού ελέγχου που επιβάλλεται από την παράγραφο 3 του άρθρου 163 του Ν 3463/2006 και το άρθρο 24 παρ. 1 του Ν 3693/2008 για την εφαρμογή των Διεθνών Ελεγκτικών Προτύπων και τα ΔΕΠ και ιδίως:
 o   το ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟΥ 265 «ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΛΛΕΙΨΕΩΝ ΣΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΚΛΙΔΕΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ»,
o   το ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟΥ 240 «ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΠΑΤΗ ΣΕ ΕΝΑΝ ΕΛΕΓΧΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ» και
o   το ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟΥ 250 «ΕΞΕΤΑΣΗ ΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ» 
δυστυχώς δεν προσκομίστηκε σχετική επιστολή – έκθεση με αποτέλεσμα να γεννώνται πολύ σοβαρά ερωτηματικά σχετικά με το κατά πόσον έχει τελικά υποβληθεί σχετική έκθεση και η οποία έπρεπε να είχε υποβληθεί και στο Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας γεγονός που χρίζει διερεύνησης κατά πόσο το έχει πράξει ο Ελεγκτής ως όφειλε με βάση το εδάφιο 4 της παρ 3 του άρθρου 163 του Ν 3463/2008.
 ·         Στις Εκθέσεις Ελέγχου δεν αναφέρεται ξεκάθαρα με βάση ποια λογιστικά πρότυπα έχουν προετοιμαστεί οι οικονομικές καταστάσεις.  Είναι ευρέως γνωστό ότι οι καταστάσεις των Δήμων και νομικών τους προσώπων ετοιμάζονται βάσει του ΠΔ 315/99.  Ωστόσο, ο Ελεγκτής αναφέρει γενικά ότι οι οικονομικές καταστάσεις ετοιμάστηκαν με βάση τα Λογιστικά Πρότυπα που προδιαγράφονται από την Ελληνική Νομοθεσία.
 ·         Στις Εκθέσεις Ελέγχου δεν αναφέρεται πουθενά ότι οι Οικονομικές Καταστάσεις δεν περιλαμβάνουν το Προσάρτημα και ως εκ τούτου δεν αποτελούν έγκυρες οικονομικές καταστάσεις με βάση το ΠΔ 315/1999 με αποτέλεσμα να τίθεται πολύ σοβαρό θέμα επάρκειας των Εκθέσεων.  Ο Ελεγκτής όφειλε να εκφράσει επιφύλαξη για το θέμα αυτό το οποίο είναι τόσο σοβαρό που πιθανόν να επέβαλλε μορφή Έκθεσης με Άρνηση Γνώμης περί της εύλογης παρουσίασης, κάτι το οποίο δεν αναφέρεται πουθενά, τουναντίον ο Ελεγκτής καταλήγει μάλιστα σε σύμφωνη γνώμη. 
·         Στην πρώτη επιφύλαξη των Συνοπτικών Εκθέσεων Ελέγχου 2012, 2013 και 2014 για την πρόβλεψη αποζημίωσης προσωπικού δεν γίνεται αναφορά από τον Ελεγκτή σχετικά με το ποια είναι η επίπτωση στα ίδια κεφάλαια, τα αποτελέσματα χρήσης και τα στοιχεία ενεργητικού και παθητικού με αποτέλεσμα να χρίζει αναμόρφωσης και επαναϋποβολής βάσει του άρθρου 24 παρ. 1 του Ν 3693/2008 για την εφαρμογή των Διεθνών Ελεγκτικών Προτύπων όλων των Εκθέσεων Ελέγχου.
 ·         Στην δεύτερη επιφύλαξη της Συνοπτικής Εκθέσεως Ελέγχου του Ελεγκτή δεν αναφέρεται το ποσό κατά το οποίο είναι λάθος οι οικονομικές καταστάσεις και αν αδυνατεί ο Ελεγκτής να το ποσοτικοποιήσει τότε όφειλε να επανεξετάσει ενδεχόμενη αλλαγή της έκφρασης γνώμης σε αδυναμία έκφρασης γνώμης.
 ·         Το θέμα της μη καταχώρησης των εσόδων και απαιτήσεων κατά την βεβαίωση αλλά κατά την είσπραξη δεν είναι μόνο διαχειριστικό αλλά και κατά παράβαση νόμου και ειδικά του Π.Δ. 315/1999 “Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης”.  Το οποίο ορίζει:
 § 1.1.106 Διαδικασίες λογιστικοποίησης εσόδων
1. Τα έσοδα του Δήμου παρακολουθούνται αναλυτικά στους σχετικούς λογαριασμούς της ομάδας 7.
2. Τα έσοδα λογιστικοποιούνται μόλις καταστούν βέβαια και εκκαθαρισμένα, ανεξάρτητα από το χρόνο είσπραξής τους.

Παρόλα αυτά ο Ελεγκτής δεν αναφέρει την παράβαση στην Έκθεση Ελέγχου του.
 Στο τέλος όλων των αναλυτικών εκθέσεων του Ελεγκτή γίνεται αναφορά σε τρία πολύ σοβαρά θέματα ως εξής:
α) καθυστερημένη έκδοση και καταχώρηση παραστατικών εισπράξεων και πληρωμών, μη διενέργεια ημερήσιας συμφωνίας των ταμειακών διαθεσίμων, 
β) δεν βεβαιώνονται οι απαιτήσεις κυρίως από τροφεία
γ) Γίνονται εντολές για πληρωμές στην τράπεζα, χωρίς να ακολουθείται η ορθή διαδικασία επειδή οι πληρωμές αυτές αφορούν πρόστιμα και προσαυξήσεις, εκπρόθεσμων ενεργειών και δεν είναι εφικτή η έγκριση τους από τον Πάρεδρο.  Επίσης, γίνονται κινήσεις ΠΟΕ χωρίς την ενημέρωση της Γενικής Λογιστικής

Τα ανωτέρω αποτελούν παράβαση των νόμων και θα έπρεπε αν αναφέρονται και στη Συνοπτική Έκθεση Ελέγχου, στην οποία όμως γίνεται μόνο αναφορά της πρόβλεψης επισφάλειας και τις ασυμφωνίες απαιτήσεων υποχρεώσεων.  Τέλος, χρίζει έρευνας κατά πόσον ο Ελεγκτής έχει αποστείλει τις Εκθέσεις Ελέγχου του στις αρμόδιες Εισαγγελικές Αρχές λόγω των πολύ σοβαρών ευρημάτων του και αν δεν το έχει πράξει να αναζητηθεί τυχόν διάπραξη αξιόποινης πράξης από πλευράς του.


Πρόσκληση για διερεύνηση τέλεσης αξιόποινων πράξεων σχετικά με το Ελληνικό και Κοινοτικό Δίκαιο

Λόγω των ανωτέρω δημιουργούνται πολύ σοβαρά ερωτήματα ως προς την ενδεχόμενη τέλεση αξιόποινων πράξεων σχετικά με όσα αναφέρονται ανωτέρω από:
1)      Τη Διοίκηση του Οργανισμού Προσχολικής Αγωγής
2)      Το Δήμαρχο Παλλήνης
3)      Τον αρμόδιο Λογιστή
4)      Τους Ορκωτούς Ελεγκτές

Σας παρακαλώ λοιπόν εάν κρίνετε σκόπιμο για σκοπούς δημοσίου συμφέροντος και προς αποφυγή καθυστερήσεων όπως διενεργηθεί οικονομική πραγματογνωμοσύνη των αρμόδιων υπηρεσιών (ΣΔΟΕ, Οικονομική Αστυνομία, ΣΕΕΔΔ, Αρμόδια Περιφέρεια ή όποια άλλη κρίνετε) και με βάση το πόρισμα τους να κινηθούν άμεσα οι απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να αποφευχθεί τυχόν παραγραφή αδικημάτων και είμαστε στη διάθεση σας.

Συνημμένα

Σχετικό 1 Υποχρεώσεις Ορκωτών Ελεγκτών βάσει των Διεθνών Προτύπων Ελέγχου
Σχετικό 2 - Ανάθεση Ελέγχου 2012, 2013 και 2014
Σχετικό 2-1 Απόφαση 122-2015 ΕΓΚΡ. ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2014
Σχετικό 2-2 Απόφαση 121-2015 ΕΓΚΡ. ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2013
Σχετικό 2-3 Απόφαση 120-2015  ΕΓΚΡ.ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2012
Σχετικό 3-1 - Μονοσέλιδο Οικονομικών Καταστάσεων 2012
Σχετικό 3-2 - Μονοσέλιδο Οικονομικών Καταστάσεων 2013
Σχετικό 3-3 - Μονοσέλιδο Οικονομικών Καταστάσεων 2014
Σχετικό 4-1 Δημοτικό Συμβούλιο 19-4-2016
Σχετικό 4-2 Δημοτικό Συμβούλιο 16-2-2016
Σχετικό 5-1 - Αναλυτική Έκθεση Ορκωτού 2012
Σχετικό 5-2 - Αναλυτική Έκθεση Ορκωτού 2013
Σχετικό 5-3 - Αναλυτική Έκθεση Ορκωτού 2014
Σχετικό 6 - Ανάλυση Ενδεχόμενων Αξιόποινων Πράξεων 2012-2014

Σημαντική Νομοθεσία
Απώλεια Δημοσίου Χρήματος με βάση το Ν. 1608/1950

Κατανοώ ότι ο μη καταλογισμός εσόδων ή η κατάχρηση του Δημόσιου Χρήματος του Οργανισμού Προσχολικής του Δήμου Παλλήνης πέραν των εύλογων αποδεκτών ορίων μιας συνήθους αστοχίας, εμπίπτει στις διατάξεις του Δημοσίου Χρήματος σύμφωνα με το Ν 1608/1950.

Αδικήματα Ν. 3691 Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας και άλλες διατάξεις

Λόγω της σοβαρότητας των ενδεχόμενων αδικημάτων, τίθεται θέμα αυτά να εμπίπτουν στις περιπτώσεις του άρθρου 3 του Ν. 3691/2008 ως εξής:

«Άρθρο 3. Εγκληματικές δραστηριότητες – Βασικά αδικήματα

Ως εγκληματικές δραστηριότητες νοούνται η διάπραξη ενός ή περισσότερων από τα ακόλουθα αδικήματα που καλούνται εφεξής «βασικά αδικήματα»:

α) εγκληματική οργάνωση (άρθρο 187 του Ποινικού Κώδικα (ΠΚ)),
β) τρομοκρατικές πράξεις και χρηματοδότηση της τρομοκρατίας (άρθρο 187Α ΠΚ)
γ) παθητική δωροδοκία (άρθρο 235 ΠΚ),
δ) ενεργητική δωροδοκία (236 ΠΚ),
ε) δωροληψία και δωροδοκία πολιτικών προσώπων και δικαστικών λειτουργών (άρθρα 159, 159Α και 237 ΠΚ),
στ) εμπορία ανθρώπων (άρθρο 323Α ΠΚ),
ζ) απάτη με υπολογιστή (άρθρο 386Α ΠΚ),
η) σωματεμπορία (άρθρο 351 ΠΚ),
θ) τα προβλεπόμενα στα άρθρα 20, 21, 22 και 23 του ν.3459/2006 «Κώδικας Νόμου για τα Ναρκωτικά»(ΦΕΚ 103 Α'),
ι) τα προβλεπόμενα στα άρθρα 15 και 17 του ν.2168/1993 «Όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες κ.λπ.» (ΦΕΚ 147 Α'),
ια) τα προβλεπόμενα στα άρθρα 53, 54, 55, 61 και 63 του ν.3028/2002 «Για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς» (ΦΕΚ 153 Α'),
ιβ) τα προβλεπόμενα στο άρθρο 8 παράγραφοι 1 και 3 του ν.δ. 181/1974 «Περί προστασίας εξ ιοντιζουσών ακτινοβολιών» (ΦΕΚ 347 Α'),
ιγ) τα προβλεπόμενα στο άρθρο 87 παράγραφοι 5, 6, 7 και 8 και στο άρθρο 88 του ν.3386/2005 «Είσοδος, διαμονή και κοινωνική ένταξη υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελληνική Επικράτεια» (ΦΕΚ 212 Α'),
ιδ) τα προβλεπόμενα στα άρθρα τέταρτο και έκτο του ν.2803/2000 «Προστασία των οικονομικών συμφερόντων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων» (ΦΕΚ 48 Α'),
ιε) ....................
ιστ) ....................
ιζ) τα προβλεπόμενα στα άρθρα 29 και 30 του ν.3340/2005 «Για την προστασία της Κεφαλαιαγοράς από πράξεις προσώπων που κατέχουν προνομιακές πληροφορίες και πράξεις χειραγώγησης αγοράς» (ΦΕΚ 112 Α'),
ιη) Τα αδικήματα:
α) της φοροδιαφυγής, που προβλέπονται στο άρθρο 17, στο άρθρο 18 με την εξαίρεση της περίπτωσης α' της παραγράφου 1 και του άρθρου 19 με την εξαίρεση της περίπτωσης του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 1 του ν. 2523/1997 (Α' 179), όπως ισχύουν,
β) της λαθρεμπορίας, που προβλέπονται στα άρθρα 155, 156 και 157 του ν. 2960/2001 (Α' 265), όπως ισχύουν, και
γ) της μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο, που προβλέπονται στο άρθρο 25 του ν. 1882/1990 (Α' 43), όπως ισχύει, με την εξαίρεση της περίπτωσης α' της παραγράφου 1, καθώς και της μη καταβολής χρεών που προκύπτουν από χρηματικές ποινές ή πρόστιμα που επιβλήθηκαν από τα δικαστήρια ή από διοικητικές ή άλλες αρχές.
ιθ) τα προβλεπόμενα και τιμωρούμενα από τις διατάξεις του άρθρου 28 παράγραφος 3 εδάφιο α' του ν. 1650/1986.
κ) κάθε άλλο αδίκημα που τιμωρείται με ποινή στερητική της ελευθερίας, της οποίας το ελάχιστο όριο είναι άνω των έξι μηνών και από το οποίο προκύπτει περιουσιακό όφελος.»

Αδικήματα Ν. 4022/2011 Εκδίκαση πράξεων διαφθοράς πολιτικών και κρατικών αξιωματούχων, υποθέσεων μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος και μείζονος δημοσίου συμφέροντος και άλλες διατάξεις

Λόγω της σοβαρότητας των ενδεχόμενων αδικημάτων, τίθεται θέμα αυτά να εμπίπτουν στις περιπτώσεις του άρθρου 1 του Ν. 4022/2011 ως εξής:

«Άρθρο 1. Πεδίο εφαρμογής του νόμου

Οι διατάξεις του νόμου αυτού εφαρμόζονται για:

α) κακουργήματα τα οποία δεν υπάγονται στις ρυθμίσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 86 του Συντάγματος και διαπράττουν υπουργοί ή υφυπουργοί, καθώς και κακουργήματα που διαπράττουν βουλευτές, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, ακόμη και αν οι υπαίτιοι έχουν παύσει να φέρουν την ιδιότητα αυτή, εφόσον αυτά υπάγονται στην καθύλην αρμοδιότητα του τριμελούς εφετείου,

β) κακουργήματα τα οποία διαπράττουν, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ή επωφελούμενοι από την ιδιότητά τους, γενικοί και ειδικοί γραμματείς Υπουργείων, διοικητές, υποδιοικητές ή πρόεδροι διοικητικών συμβουλίων ή διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, δημοσίων επιχειρήσεων, δημοσίων οργανισμών και νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το κράτος, καθώς και αιρετά μονοπρόσωπα όργανα των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, εφόσον αυτά υπάγονται στην καθύλην αρμοδιότητα του τριμελούς εφετείου και

γ) κακουργήματα ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος, εφόσον υπάγονται στην καθύλην αρμοδιότητα του τριμελούς εφετείου, ο δε χαρακτηρισμός της υπόθεσης ως ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος γίνεται με πράξη από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.»


 Το παρόν διαδικτυακό μέσο NEWS ΠΑΛΛΗΝΗΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα λογοκρίνονται ή και θα διαγράφονται. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση...